Cokoladna tapioka sa karameliziranim jabukama

Tapioku sam nedavno otkrila. Kada sam je prvi put pripremala, nije ostavila neki poseban utisak na mene. Na Coolinarici sam pronasla predivne recepte koji se pripremaju sa tapiokom. Posto je vecina pripremana u kombinaciji sa vocem, resila sam da isprobam ovu verziju sa karameliziranim jabukama. Njih sam kombinovala i sa kuvanim pirincem i veoma mi se dopala ta kombinacija, a sa tapiokom imaju zaista poseban, osvezavajuci ukus.
 

Porebno:

-3 jabuke (golden,gala…)
-40 gr putera
-50 gr šećera
-60 gr tapioke
-600 ml vode
-50 gr mlečne čokolade
-2 kašike javorovog sirupa (ili tečnog meda)

Oljuštiti jabuke i iseckati ih na manje kockice. U većoj šerpi ili tiganju staviti puter i šećer zajedno sa seckanim jabukama, pa ih pržiti 10-ak minuta, okrećući ih s’vremena na vreme, dok ne dobiju žuto-smeđu boju. Ostaviti ih sa strane da se prohlade.

Staviti vodu da provri, zatim dodati 2 kašike javorovog sirupa i tapioku, smanjiti vatru i kuvati 7-8 minuta (ili po uputstvu sa kesice). Skloniti sa šporeta, pa umešati mlečnu čokoladu, koju ste prethodno izlomili na manje parčiće i mešati dok se čokolada skroz ne otopi i sjedini sa tapiokom.
Časice ili verrine puniti karameliziranim jabukama, pa preko njih rasporediti puding od tapioke. Ostaviti da se prohlade, a zatim služiti. Prijatno!

17 réflexions sur “Cokoladna tapioka sa karameliziranim jabukama

  1. Ja još nisam probala tapioku, ali volim ovakve kašice / pudinge.. tj ne znam kako da ih nazovem. Radim nešto slčno s prosom, dodam i bananu, med, ponekad i cimet i super mi je za doručak. Nisam sigurna kakav okus ima tapioka, ali podsjeća me na ono što jako volim jesti 🙂
    Lijepo je 🙂

    J'aime

  2. Sigurno je odličan desert, jednostavan, a efektan. Tapioka je dio nekih drugih kuhinja i mora biti sasvim neutralnog okusa, gotovo bljutava kako bi u kombinaciji poprimila okus onoga s čim se radi. Jako fino.

    J'aime

  3. Hvala Goco,tapioka se ovde zove i « perle du Japon » ili u prevodu Japanske perlice.Kuvanjem postaju providne, inace su sitnog belog zrnca. Nadam se da sam bar malo pomogla :)Pozdrav:)

    J'aime

  4. Tapioku volim,radila sa ju uglavnom u kombinaciji sa voćem u obliku deserta,ovo mi se jako sviđa sa dodatkom čokolade,a ove karamelizirane jabuke su pun pogodak,odlična desert:)

    J'aime

  5. Jednom smo dobile tapioku na poklon i napravile ju sa jagodama i limunom. Mnogo finoje bilo… 🙂 Ali sad ju vise nigde ne mogu naci. 😦 Jako mi se dopada tvoja kombinacija!

    J'aime

  6. Tapioku još nisam probala, a vidim u posljednje vrijeme divne deserte na blogovima, i moram je obavezno isprobati! Kombinacija čokolade i karamelizirana jabuka je dobitna, da mi je sad ovako jedna čašica 🙂

    J'aime

Laisser un commentaire

