Cheesecake sa tresnjama i cokoladom

Danima razmisljam kako da utrosim teglicu tresanja, koja stoji u ostavi vec par meseci. Prva ideja je bila da napravim « Black forest » tortu, i visnje zamenim tresnjama. A onda sam se setila ove slike, koju je nedavno objavila DaKerefeka, tako da se moja torta pretvorila u cheesecake. Ja se nisam pridrzavala original recepta, vec sam iskoristila mere, koje su vec provereno dobre za pripremu najobicnijeg cheesecake-a, a posto je sezona tresanja, ovo je odlican nacin da ih iskoristite:))

Potrebno za podlogu:
-200 gr cokoladnih keksica (punjenih cokoladnim filom)
-100 gr maslaca

Krema:
-300 gr krem sira
-250 ml slatke pavlake 30%m.m. (nezasladjene)
-150 gr secera u prahu
-1 kesica zelatina
-2-3 kasike vode
-50 gr rendane cokolade
-350 ociscenih tresanja (moze iz teglice)

Preliv:
-200ml soka od tresanja
-2 kesice preliva za torte

 

Otopiti puter na tihoj vatri i ostaviti da se prohladi. Cokoladne keksice staviti u najlon kesu i zmrviti sto sitnije, pa ih preliti otopljenim puterom. Rasporediti smesu u kalupu sa stipaljkom, precnika 24 cm i ostaviti u frizideru da se masa stegne. Ja sam koristila ove keksice:
Slatku pavlaku umutiti cvrsto. Posebno umutiti krem sir sa secerom u prahu, pa pazljivo sjediniti sa umucenom slatkom pavlakom. U medjuvremenu rastvoriti zelatin sa 2-3 kasike vode, ili po uputstvu sa kesice. Sacekati par minuta da zelatin nabubri, zatim ga na tihoj vatri otopiti, pa dodati smesi od sira i pavlake, muteci svo vreme. Zatim dodati i rendanu cokoladu i lagano promesati drvenom kutlacom.
Sipati par kasika u kalupu preko keksa i poravnjati, zatim rasporediti par kasika ociscenih tresanja, pa opet sipati par kasika fila…dok ne utrosite sav fil. Sacuvati par tresanja za dekoraciju. Tortu ostaviti u frizideru dok pripremite preliv.
Rastvoriti dve kesice preliva za torte sa 200ml soka od tresanja (po zelji mozete dodati i par kasika secera, narocite ako ste koristili tresnje iz teglice i sacuvali preostali sok). Zagrejati do tacke vrenja i odmah skloniti sa sporeta, mesajuci svo vreme. Nakon 3-4 minuta, kada se preliv malo prohladio i poceo da se zelira rasporediti ravnomerno preko fila i ostaviti cheesecake jos par sati na hladnom, a najbolje je preko noci.
20 réflexions sur “Cheesecake sa tresnjama i cokoladom

  1. Hvala Tamara, verujem da moze bez zelatina, sa vececim procentom slatke pavlake, mada ja sam se bojala da tresnje ne otpuste onaj njihov soft, pa da se torta ne razlije po tanjiru, ali je ispala dosta solidna:)

    J'aime

  2. Divno deluje ova torta, ja obozavam tresnje…! Imam i jedno pitanje: kako ti cistis tresnje od koscica? Ja imam neku spravicu kojom se koscice vade jedna po jedna…mislim stavis jednu tresnju pa pritisnes, pa izvadis, pa drugu i tako dok ti se ne smuci… Moja mama ima neku rucnu masinicu koja lici na sokovnika i dobro je sto u neki levak stavis vise tresanja odjednom, okrenes i one samo iskacu…jedino sto ne mogu nigde da je pronadjem..! Ako ne pronadjem nista, nema mi druge nego da mami jednostavno ukradem masinicu…cerka jedinica..!

    J'aime

  3. Draga Marina, obicno za izradu poslastica sa tresnjama kupujem ili zamrznute ili u teglici:) Znam da postoji spravica za vadjenje koscica, ali ja je na zalost nemam, mada mislim da je ona prakticnija, kako se tresnje ne bi puno izmeljale, rucna masinica koju koristi tvoja mama je mozda bolja pri izradi slatka ili dzema od tresanja:)Nadam se da sam pomogla:) Pozdrav!

    J'aime

  4. Draga Natasa, ova spravica koju ja imam je sjajna jer tresnje izlaze potpuno cele…i za kolace su savrsene, imaju samo rupu na dnu ali ne verujem da se iko ljuti zbog toga…Upravo sam ocistila 1,5 kg za dzem i nije strasno, samo 45 minuta…jedino sto moraju da se stave one tanke gumene rukavice…Jutros sam se cula sa mamom i kaze da ce mi je kupiti u Beogradu za 5 eura…prvom prilikom je uvozim u Italiju…!!! Ja bih je uglavnom koristila za dzem, znaci, cak i da se malo upropaste ne smeta…
    Pozdrav !

    J'aime

Laisser un commentaire

