Macarons

Macarons, macarons, macarons…. ove godine sam ponovo krenula u pohod na izradu Macarons i moram vam priznati da sam prilicno zadovoljna rezultatom.
Ako ste me pratili, onda znate da sam ih prosle godine pripremala po receptu francuskog sefa Feldera, s’tim sto je u pitanju bio recept za izradu takozvane « italijanske puslice ». Recept mozete videti ovde -clic- Ovog puta sam opet radila po njegovom receptu, s’tim sto je u pitanju « francuska puslica ».
I ne samo da sam naucila izradu takozvane « francuske puslice », vec sam ih pripremala u raznim kombinacijama. Poslednjih par meseci sam se bas igrala ukusima Macarons-a :). Zato sam vam u ovom postu pripremila 4 vrste kreme: Sa limunom, pistacima, Toblerone cokoladom i malinama. Pa da krenemo 🙂

Osnovni recept za Macarons
Potrebno:
-225 gr secera u prahu
-125 gr mlevenih badema
-100 gr belanca
-25 gr sitnog secera
-prsohvat soli
-malo limunovog soka

1. Jaja izvadite iz frizidera najmanje 24h da odstoje na sobnoj temperaturi.
2. Izmerite bademe i secer u prahu, zatim pomesati oba sastojka i prosejati 2-3 puta ili izmiksati u multipraktiku par sekundi u kratkim intervalima. Pazite da ne preterate sa miksanjem.
3. Odvojiti belanca od zumanca. Dodati prsohvat soli i par kapi limunovog soka. Mutiti najmanjom brzinom. Kada se belanca zapene dodati malo kristal secer, nastaviti sa mucenjem, a zatim secer dodati jos dva puta. Moj mikser  je prilicno jak, tako da ceo postupak sa mucenjem radim najmanjom brzinom kako ne bih preterala sa mucenjem belanaca. Sve ukupno traje nekih 4-5 minuta. Negde sam procitala, da se kasnije poveca brzina i da se radi na srednjoj brzini. Meni to nije uspelo, pa sam belanca umutila u previse cvrst sneg, tako da zbog jacine miksera od tada uvek mutim na najmanjoj brzini.
4. Dodati zeljenu boju. Najbolje je koristiti boje u prahu i u vrlo maloj kolicini. Na vrh noza bice sasvim dovoljno.
5. Kada ste dobili prilicno cvrst sneg, dodati mesavinu badema i secera u prahu, a zatim spatulom ili drvenom ravnom kutlacom pazljivo mesati sa spoljasnje ka unutrasnjoj strani. Smesa ce biti dobra kada podignete spatulu a smesa se sliva polako i odjednom. Ako pravi prekide, znaci da je gusta. Promesajte je jos par puta, ali pazite da ne preterate sa mesanjem, jer ne sme biti ni previse retka.
6. Smesu sipati u dresir kesu sa okruglim otvorom precnika 5-6 mm.
Najbolje je da kesu stavite u neku dublju casu.
7.  Kesu drzite pravo a zatim na plehu koji ste oblozili papirom za pecenje istiskivati male krugove precnika 2-3 cm. Ako vam je lakse krugove mozete iscrtati unapred. Pravite razmak izmedju macarons, da vam se ne bi zalepili prilikom pecenja.
8. Pleh « tresnite » na radnoj povrsini ili stolu 3 puta, ali sa male visine naravno i pre toga upozorite ukucane 🙂
9. Pleh sa macarons ostavite da se suse 45 minuta do 1h. Ja ih obicno ostavim 1h da odstoje, a ako je potrebno i par minuta duze. Spremni su kada ih pipnete vrhom prsta, a opna je suva i ne lepi se za prste. Vrlo je vazno da ostoje kako bi ste dobili onaj lepi prstencic oko macarons.  Mozete ih ukrasiti seckanim lesnicima, seckanim pistacima, makom i sl.
10. Peci na 150°C 10 do 12 minuta. Znacete da su peceni kada ih dodirnete, a oni stoje stabilno. Ako se klimaju, produzite pecenje jos par minuta u zavisnosti od vase pecnice. Prvih 10 minuta, kada Macarons stvaraju onaj famozni prsten, rernu ne otvarati. Nakon 10 minuta, mozete je otvoriti kako bi ste proverili jesu li gotovi.
Pecene Macarons izvaditi iz sporeta i ostaviti da se prohlade, a onda ih pazljivo odlepiti sa papira.

 

Macarons sa pistacima  

Potrebno:
-225 secera u prahu
-63 gr mlevenih badema
-62 gr svezih neslanih pistaca
-100 gr belanca
-25 gr kristal secera
-prsohvat soli
-par kapi limunovog soka

Pistace samleti u multipraktiku, pa pomesati sa mlevenim bademima i secerom u prahu. Sve zajedno prosejati 2-3 puta i izmiksati u multipraktiku par sekundi u kratkim intervalima, zatim pripremiti macarons po osnovnom gore navedenom receptu.

Ganache sa pistacima:

-125 gr bele cokolade za kuvanje
-60 ml neutralne pavlake 30% m.m.
-10 gr meda
-30 gr putera
-30 gr *krem od pistaca

Recept za pripremu *krema od pistaca mozete naci ovde  -clic-. Belu cokoladu koristite specijalno namenjenu za kuvanje. Mozda bi ova bila OK. Ja sam koristila Nestle.
Priprema:
Cokoladu otopiti na pari. Pavlaku i med zagrejati do tacke vrenja. Skloniti sa sporeta, pa sipati polovinu preko cokolade i mesati brzim pokretima, dodati drugu polovinu, krem od pistaca, puter i mesati da se masa dobro sjedini. Ostaviti najmanje 2h u frizider, a zatim filovati macarons.

 

Macarons sa malinama:


Za izradu ovih Macarons, osnovni recept sam podelila na pola. Posto secer u prahu nisam mogla da izmerim na 112,5 gr, mere sam zaokruzila na 113 gr, a isti slucaj je bio i sa bademima i secerom. Pa vam je tako potrebno:

2x 50 gr belanca

2x 113 gr secera u prahu
2x 63 gr mlevenih badema
2x 13 gr sitnog secera
-prsohvat soli
-malo limunovog soka

Prvo umutite jednu smesu i ostavite sa strane, dok mutite drugu smesu u koju cete dodati malo roze prehrambene boje. Belu smesu stavite u jednu manju dresir kesu sa malim otvorom, a rozu u drugu dresir kesu sa takodje malim otvorom. Obe kese stavite u jednu vecu dresir kesu sa okruglim otvorom precnika 5-6 mm, a zatim istiskujte pazljivo Macarons na plehu oblozenom papirom za pecenje, kao u osnovnom receptu.

 

Ganache sa malinama:
 Potrebno:
-150 gr malina
-70 gr šećera
-par kapi limunovog soka,
3 gr želatina u prahu
-1 kašika vode
Preliti želatin kašikom vode i ostaviti da odstoji 10-ak minuta. Maline, šećer i sok od limuna kuvati na tihoj vatri 7-8 minuta. Želatin otopiti na tihoj vatri, pa dodati sosu od malina. Dobro promešati, ostaviti da se prohladi, a zatim filovati Macarons.


Ganache sa Toblerone cokoladom:

Potrebno:
-125 gr Toblerone cokolade
-60 ml tecne neutralne pavlake 30 m.m.
-10 gr meda
-15 gr putera

Cokoladu otopiti na pari ili u mikrotalasnoj.
Pavlaku sipati u manju posudu, dodati med pa zagrevati na tihoj vatri do tacke vrenja. Sipati polovinu pavlake u cokoladu i mesati brzo, energetskim pokretima. Dodati drugu polovinu, puter koji ste iseckali na male komadice i mesati da se smesa izjednaci. Ostaviti da se ohladi, a zatim filovati macarons.

Ganache sa limunom


Ovoj kremi je potrebno malo duze stajanje na hladnom mestu kako bi se dobro stegla, ali je zato ukus inzvaredan.

Potrebno:

-50 ml cedjenog limunovog soka
-125 gr bele cokolade za kuvanje
-rendana korica limuna
-50 ml neutralne pavlake 30%m.m.
-10 gr meda
-30 gr putera

Priprema:
Cokoladu otopiti na pari.Zagrejati pavlaku sa medom do tacke vrenja. Skloniti sa sporeta pa preliti polovinu preko otopljene cokolade i mesati energicno. Dodati drugu polovinu, rendanu koricu limuna kao i sok, puter iseckan na manje komadice i dobri izjednaciti smesu. Ostaviti najmanje 3h na hladnom mestu.
*Kao i kod Ganache sa pistacima i ovde je vrlo bitno da koristite specijalnu belu cokoladu za kuvanje, kako bi ste dobili finu cvrstu kremu.
Nadam se da vam se dopada moj izbor, a sada da predjemo na degustaciju 🙂 Prijatno!

 

 

15 réflexions sur “Macarons

  1. Za koji recept vi glasate? Ja sam pravila jednom davno ovako, ali sam sad pronašla i Vaš recept sa špinovanjem šećera, odgledala par Francuza i snimak iz Ladurea, pa i tamo rade sa špinovanjem. Čini mi se komplikovanije, ali bih probala ako je bolje. Moji prvi su bili onako, ne baš kako želim.
    Pozdrav, Jelena

    J'aime

  2. Hvala Jelena, istina da je recept sa špinovanim šecerom komplikovaniji, ali me on nikada nije izdao. Ovaj recept je laksi i Macarons su mi nekako ukusniji, ali uvek strepim hoce li uspeti ili ne. A veliku ulogu igra i vreme, ako je kišno, onda se Macarons teze suše i td… U svakom slucaju javite mi utiske za koji god recept se odlucite:)Pozdrav!

    J'aime

Laisser un commentaire

