Krema/pasta od pistaca -recept Pierre Hermé

Vec duze vreme se pripremam da isprobam ovaj recept. Ranije sam za izradu krema, biskvita, kolaca… uglavnom koristla kremu od pistaca koju sam kupovala u specijalnim kulinarskim prodavnicama, ali cena joj ni malo nije bila povoljna. Zatim sam koristila i ovu brzu varijantu -KLIK-, koja se pokazala odlicnom kada ste u zurbi. Medjutim ovu Pjerovu kremu mozete cuvati i do nekoliko nedelja u frizideru u hermeticki zatvorenoj posudi. Sve sastojke sam prepolovila, posto mi je delovalo previse da koristim 250gr svezih pistaca, kao u original receptu.

 

Potrebno:
-125gr svezih pistaca
-18 gr vode
-62 gr secera
-30 gr mlevenih badema
-3 kapi arome gorkog badema
-2 kasike neutralnog ulja (suncokretovo)

Priprema:
Pistace staviti u pleh i peci na 150°C, 15 minuta. U manju serpu pomesati vodu i secer, pa zagrevati dok temperatura ne dostigne 121°C. Dodati pistace i promesati drvenom kutlacom. Pistaci ce dobiti peskovit izged, sto je normalno.

Ostaviti malo da se prohlade, a zatim staviti u multipraktik, dodati mlevene bademe, aromu gorkog badema i ulje. Miksati u kratkim intervalima 10 do 15 minuta. Ako vam se multipraktik pregreje, zaustavite miksanje i sacekajte da se ohladi, a zatim ponovo nastaviti sa miksanjem. Medjutim ja sam bila toliko nestrpljiva i nisam mogla da sacekam hladjenje motora multipraktika, pa sam dalje miksanje nastavila stapnim mikserom. Rezultatom sam bila prezadovoljna.

Napomena:
Za kremu sam koristila sveze zelene pistace. Ne znam da li bi slani pistaci mogli da se iskoriste, ali sam jednom dobila savet da se slani pistaci preliju vrelom vodom i ostave minut-dva u toj vodi. Zatim se isperu i ostave da se dobro osuse, a zatim se proprze u sporetu. Nakon toga se mogu koristiti kao neslani pistaci. Iskreno tu varijantu nikad nisam probala, ali svakako bih volela da cujem vasa iskustva.

8 réflexions sur “Krema/pasta od pistaca -recept Pierre Hermé

  1. Toliko sam recepata nalazila gde se trazi ovakva vrsta kreme, a ovde retko gde mogu da je kupim u radnji, mora da bude on-line porudzbina. Nedavno sam nasla jako dobar recept za almond paste koji moram uskoro da probam – onda ce nam samo nedostajati nesto slicno sa lesnikom

    J'aime

  2. Da i ovde je do skoro nije bilo u slobodnoj prodaji, a i ako je ima onda su to specijalne kulinarske radnje, gde su im paprene cene. Almond pastu nisam radila, ali sam pravila mesavinu badema i lesnika. Dopala mi se ta kombinacija. U svakom slucaju pratim te i cekam isprobavanje badem paste 🙂

    J'aime

Laisser un commentaire

