U gostima kod Tamare -What’s for dessert?

 

 
U okviru igrice FBI rukavice, Tamarin blog What’s for dessert? je osvoji najvise glasova, tako da smo ga  poslednja dva meseca cesto istrazivali. Kao sto sam naziv kaze kod Tamare mozete naci predivne slatkise, kojima necete moci odoleti. Medjutim pored svih tih poslastica na Tamarinom blogu sam otkrila i predivne slane recepte koji su me osvojili na prvi pogled. Zato ako vec niste do sada, obavazno pretrazite Tamarin blog, verujem da ce vas oduseviti fenomenalni recepti koje je Tamara precizno objasnila, fotografisala i ispisala, a recepti su mogu vam reci za svaciji ukus. Ja cu vam uz svaki recept napisati svoju verziju, posto sam pravila neke sitne izmene, ali uz svaki recept mozete pogledati i original. Pa da krenemo:)


Krem supa od sargarepe

 

Ovu supu sam vec pripremala na slican nacin, ali mi je uz dodatak slatke pavlake supica delovala preukusno, zato verujem da cu je ponovo pripremati.



Potrebno:
-50 gr maslaca
-1 glavica crnog luka
-500 gr sargarepe
-1 l tecnosti za supu
-100 ml slatke pavlake
-so i biber
Priprema:
Oljustiti sargarepu i iseci na manje kolutice. Na maslacu proprziti sitno iseckan luk, dodati sargarepu i dinstati par minuta. Dodati tecnost za supa i kuvati 20-25 minuta dok sargarepa ne omeksa. Skloniti sa sporeta, pa umesati slatku pavlaku, dodati biber i so po ukusu a zatim u multipraktiku izmiksati sve sastojke. Ako nemate multipraktik posluzice vam i stapni mikser. Posluzite toplu.
 
 
Krekeri sa parmezanom i mirodjijom

 

U originalnom receptu za izradu krekera se koristi ruzmarin, ali posto bas tad kad mi je bio potreban, nisam mogla da ga nadjem iskoristila sam mirodjiju. Krekere cu sigurno ponovo pripremati i potrudicu se da budu jos tanji, posto sam se bojala da ne zagore ako su pretanki.

Potrebno:
-100 gr mekog brasna
-80 gr rendanog parmezana
-2 kasike sitno seckane mirodjije
-1/2 kasicice suvog mlevenog belog luka
-1/2 kasicice soli
-40 ml ulja
-50 ml vode

Priprema:
Pomesati brasno, sir, so, mleveni beli luk i sitno seckanu mirodjiju. Dodati ulje i vodu. Zamesiti testo, podeliti na dva dela i uviti u providnu foliju. Ostaviti u frizider na par sati, a najbolje je preko naci. Testo pedeliti na manje delove, pa pomocu masine za testeninu rastanjiti ga debljine 3 mm, mada sam ih ja ovog puta rastanjila na 7mm, ali sledeci put ce biti tanji. Modlicom vaditi zeljene oblike, redjati u pleh oblozen papirom za pecenje i peci na 180°C, 8-10 minuta.

 

Lisnata pletenica sa krompirom i prazilukom

 

Pletenica nas je sve posebno odusevila i vec sam dobila narudzbinu za novu turu :))

Potrebno:
-1 pakovanje lisnatog testa 250 gr (pravougaonog oblika)
-2 krompira
-1 praziluk
-200 gr kisele pavlake
-50 gr rendanog emmental sira
-1 kasika maslaca
-so, biber
-1 jaje za premazivanje

Priprema:

Oprati krompir i kuvati ga 20-ak minuta u slanoj vodi. Kada je kuvan, oljustiti ga, iseci na male kocke i ostaviti da se ohladi. U tiganju staviti maslac, dodati sitno seckan praziluk i prziti 10-ak minuta, da luk omeksa. Dodati kiselu pavlaku, so, biber i prziti jos 2-3 minuta. Skloniti sa sporeta i ostaviti da se ohladi.
Lisnato testo razvuci u pravougaonik, pa ivice isecite ukuso ostrim nozem. U sredini staviti kockice krompira koje ste prethodno malo posolili, zatim przeni luk sa pavlakom i na kraju posuti rendanim sirom. Trake testa naizmenicno prebacivati preko nadeva, tako da dobijete pletenicu, premazati razmucenim jajetom i peci na 200°C, 20-25 minuta.

 

3 réflexions sur “U gostima kod Tamare -What’s for dessert?

  1. Hvala za sudjelovanje 🙂
    Taman si me odlično podsjetila na juhu od mrkve, danas ju radim za ručak!
    Drago mi je da je pletenica ispala pun pogodak, kod nas je isto brzo planula.
    Tijesto za krekere sam rastanjila pomoću mašinice za izradu tjestenine, bili su tanki i hrskavi, ni traga zagorenosti tako da držim fige da ni tebi ne zagore

    J'aime

  2. Hvala Tamara, sto se krekera tice i ja sam ih rastanjila na masini, ali iskreno masinu sam ujedno isprobavala, nakon sto je godinu dana stajala u ormaricu, a testeninu nikad nisam ni radila na njoj, tako da sam imala malu mrvicu sumnje, ali sledeci put ce sigurno biti tanji kao tvoji :)) Pozdrav!

    J'aime

Laisser un commentaire

