U gostima kod Nevene – Hleb i Lale

 

U okviru igrice FBI rukavice, istrazivali smo blog Hleb i Lale. Dopala mi se ta ideja, posto sam vec imala u planu da isprobam recept Neveninih kiflica sa Matcha cajem. Medjutim tokom istrazivanja pronasla sam bas dosta, dosta recepta koji su po mom ukusu. Uspela sam da isprobam neke od njih, a napravila sam i jednu listu recepta za isprobavanje 🙂 Ako do sada niste pratili Hleb i Lale, srdacno vam preporucujem, jer je zaista poseban blog, pun predivnih prica, ideja, druzenja i naravno preukusnih recepta.

Kiflice sa Matcha čajem

 

Ove kiflice pripremam na slican nacin, naravno bez dodatka Matcha caja. Recept sam vec objavila na blogu -klik-, ali sam zelela da ih isprobam uz dodatak ovog caja, jar ga zaista obozavam u kolacima, pa me je zainteresovao i njegov ukus u pecivu. Mogu vam reci da je fenomenalan. Malo sam odstupila od Neveninog recepta, pa sam polovinu brasna zamenila spelt brasnom. Mutila sam spiralnim nastavcima za testo i pripremila manje kiflice, tj. umesto 8 trougla koliko je navedeno u receptu, sekla sam na 16 jednakih trouglica.

Potrebno:
-250 gr spelt brasna
-250 gr mekog brasna (T55)
-1,5 kašika Matcha čaja
-2 kašike šećera
-2 kašičice soli
-20 gr svežeg kvasca
-125 ml toplog mleka
-125 ml vode
-1 jaje
-125 gr putera

i jos

-1 jaje za premazivanje
-semenke lana ili susama

Priprema:

Kvasac rastvoriti u mleku i ostaviti 15-ak minuta da se aktivira. U vecu posudu staviti obe vrste brasna i  Matcha caj pa promesati.Dodati secer, so, kvasac sa mlekom, zatim vodu i blago razmuceno jaje. Spiralnim nastavcima za testo mutiti 5 do 10 minuta. Testo mozete zamesiti i rukama. Mesiti dok ne postane meko i prestane da se lepi za ruke, nekih 10-ak minuta.
Testo podeliti na 5 jednakih delova, pekriti krpom i ostaviti da odmara 10 minuta. Puter podeliti na 4 jednakih delova i ostaviti u zamrzivac na par minuta.
Uzeti jednu jufku i razvaljati je u obliku kruga precnika 15 cm. Preko jufke izrendati prvu kocku putera, Uzeti drugu jufku, takodje je razvaljati u obliku kruga, pa staviti preko prve jufke sa puterom. Postupak ponoviti dok ne utrosite sve sastojke, s tim sto preko pete jufke ne stavljate puter. Tako naslagane jufke prekriti krpom i ostaviti da odmaraju 10 minuta. Posuti brasnom pa razvaljati u veliki krug precnika 40 cm. Podeliti na 16 jednakih trouglova. Svaki trougao uviti u kiflu i redjati u pleh koji ste oblozili papirom za pecenje, praveci razmak izmeju kifli kako se ne bi zalepile prilikom narastanja. prekriti krpom i ostaviti 45 minuta da narastu. Nakon toga premazati razmucenim jajetom, posuti semenkama i peci u zagrejanoj rerni na 200°C oko 20-25 minuta. Cuvati ih u hermeticki zatvorenoj kutiji.

 

Burgeri od leblebije i sargarepe

Burgeri od leblebija su me totalno osvojili, cak sam ih nosila i na posao, posto su zgodni za pakovanje u hermeticki zatvorenoj kutijici:)

Potrebno:

-1 manja konzerva leblebija
-1 glavica crnog luka
-2 cena belog luka
-2 sargarepe
-2 kasike chia semenki (ili 1 jaje)
-6 kasike vode
-1/2 kasicice korijandera u prahu
-1/4 kasicice djumbira u prahu
-1/4 kasicice kumina
-1/4 kasicice kurkume
-30 gr heljdinog brasna
-so, biber

i jos:
2-3 kasike maslinovog ulja

Priprema:

Pomesati chia semenke i vodu. Leblebije iscediti i izgnjeciti viljuskom. Sargarepu narendati , pa pomesati sa leblebijama. Dodati sitno seckan luk, chia semenke i zacine. Na kraju dodati brasno, pa dobro izmesati sastojke, Ako se smesa raspada dodati jos malo brasno, Prekriti folijom i ostaviti 30 minuta da se hladi. Nakon toga oblikovati burgere i peci ih u tiganju koji se ne lepi uz dodatak 1-2 kasike maslinovog ulja. Peci par minuta sa jedne, a zatim sa druge strane. Pecene burgere ostaviti kratko da se prohlade, a zatim sluziti uz dodatak neke salate.

 

Limunada sa jagodama

 

Limunada nas je potpuno osvezila u ovim letnjim danima. Umesto 3, koristila sam samo 1 limun, posto nisam ljubitelj kiselih stvarcica i dodala par kockice leda. Zasladila sam je medom i gustirala na + 35°C 🙂

Potrebno:

-400 gr jagoda
-100 ml vode
-4-5 kocke leda
-1 limun ( sok i korica)
-1-2 kasicice meda
-sveza nana

Priprema:

U blender staviti sve sastojke osim meda. Dobro izmiksati, pa sipati u case. Zasladiti kasicicom meda i sluziti.

2 réflexions sur “U gostima kod Nevene – Hleb i Lale

Laisser un commentaire

