Pirotska proja #Patin petnaesti

U okviru igrice Patin petnaesti, koju je osmislila nasa draga koleginica Milkica sa bloga Mimi’s Kingdom, najvise glasova je dobila Pirotska proja. Recept je iz Velikog narodnog kuvara, medjutim u original receptu ova proja zahteva 1 kg kukuruznog brasna, sto mi se ucinilo previse. Odlucila sam da prepolovim mere i to mi je delovalo korektno.

Original recept Pirotske proje mozete pogledati na slici ispod, a ja cu vam preneti recept i nacin na koji sam je pripremala.

Potrebno:

-1/2 L hladne vode
-2 jaja
-1 kasicica soli
-500 gr kukuruznog brasna
-50 gr putera ( + 1 kasicica za podmazivanje )

Priprema:
Otopiti puter i ostaviti sa strane. U vecu posudu staviti jaja, dodati so i blago razmutiti. Dodati vodu i mesati drvenom kasikom. Zatim dodati prosejano kukuruzno brasno i mesati neprestano dok ne dobijete retko testo. Smesu sipati u okrugli pleh (22-24 cm) koji ste podmazali kasicicom putera, preko testa kasikom rasporediti otopljen puter i peci u zagrejanoj rerni na 200°C oko 20 minuta. Izvaditi iz rerne, viljuskom izbockati na par mesta, pa vratiti proju u rernu i nastaviti sa pecenjem jos 20-25 minuta. Servirati toplu.

Utisci:
Proja nam se prilicno dopala i verujem da cu je ponoviti. Mali ispad koji sam napravila tokom pripreme ovog recepta je to da sam kasno uvidela da nemam dovoljno kukuruznog brasna. Imala sam nekih 300-350 gr. Ostatak sam zamenila palentom koju sam usitnila u mlinu za kafu. Verujem da je proja zbog toga dobila ovako zutu boju. U svakom slucaju sledeci put cu se na vreme obezbediti dovoljnom kolicinom brasna, jer mi se dopao hrskavi ukus proje koji se odlicno slaze sa sirom, kajmakom, mladim lukom…
 

2 réflexions sur “Pirotska proja #Patin petnaesti

Laisser un commentaire

