U gostima kod Milice – Na tanjiru

A korekcija1

Pre par dana u okviru igrice FBI rukavice, pisala sam Vam o Milicinom prevrnutom kolacu sa jabukama. Milicin blog Na tanjiru je bio pod istragom prethodna 2 meseca i jednostavno nisam mogla da nadjem izgovor za odlaganje nekih recepta koje vec mesecima zelim da isprobam. Nazalost nisam stigla da isprobam bas sve zeljene recepte, ali verujem da cu sigurno i to vrlo uskoro obici Milicin blog, jer su njeni recepti toliko vrhunski i profesionalno objasnjeni, da im covek ne moze odoleti.

Jutarnja sirova kasa od heljde i bobicastog voca

Ovo je jedna preukusna kasa koja , nakon sto sam je prvi put probala postala moja nezamljiva jutarnja rutina. Ukus heljde nije nimalo dominantan i to mi se veoma dopada.Pripremala sam je bas onako kako je Milica objasnila, osim sto nisam odvajala voce prilikom miksanja, vec sam sve sastojke stavila u blender i tako ih izmiksala.

IMG_0621

 Potrebno:

-120 gr heljde
-1 kasika limunovog soka
-1 kasika lanenih ili chia semenki
-1 manja ili 1/2 vece banane
-1 kasika soka
-100 ml tecnosti (koristila sam bademovo mleko)
-prstohvat soli
-1/4 kasicice kardamoma
-aroma vanile
-100-150 gr crvenog voca
-1 kasika meda

Priprema:

  • Heljdu preliti vodom, dodati kasiku limunovog soka, prekriti krpom i ostaviti 7-8 sati da odstoji, a najbolje je preko noci.
  • Ujutru procediti heljdu i isprati je hladnom vodom
  • U multipraktik staviti crveno voce i med. Dodati sve sotale sastojke i miksati 30-40 sekundi.
  • Kasu posluziti u manje case ili cinije i sluziti je odmah.
  • Po zelji mozete dodati bademe, musli, semenke i sl.

IMG_0619

Cokoladni kolac sa bademima i heljdom

Sirova kasa sa heljdom mi se toliko dopala, da sam nastavila sa isprobavanjem recepta koji su na bazi heljde i mogu vam reci da ukusniji cokoladni kolac nisam do sada probala. Toliko je ukusan da su me ukucucani pitali kada cu ponovo da ga pripremam, sto je zaista redak slucaj kada su u pitanju zdrave poslastice bez brasna, bez kremastih namaza, bez glazure i slicno. Jedino im je nedostajala engleska krema koja bi kolacu dala mali smek, ali ona je u planu vec za sledeci put :))) Kolac sam pre pecenja posula pecenim seckanim lesnicima, ali nije bilo neophodno. Kolac je sam po sebi prava cokoladna bomba.

IMG_0624Potrebno:

-170 g tamne cokolade (min.45% kakaa)
-115 gr putera
-4 jaja
-100 gr smedjeg secera
-80 ml punomasnog jogurta
-1 kasicica arome od vanile
-1/2 kasicice soli
-75 gr mlevenih badema
-35g heljdinog brasna

Priprema:

  •  Na tihoj vatri (ili na pari) otopiti cokoladu i puter, a zatim ostaviti sa strane da se malo prohladi
  • Umutiti zumanca sa 50gr smedjeg secera, jogurtom, vanilom  i 1/2 kasicice soli
  • Dodati otopljenu cokoladu sa puterom i pazljivo promesati
  • Dodati mlevene bademe i heljdino brasno, promesati spatulom, a zatim ostaviti sa strane
  • U posebnoj posudi umutiti belanca. Kad pocne da se stvara pena dodati 1/3 secera i nastaviti sa mucenjem. Dodati preostali secer iz dva puta i mutiti dok smesa ne postane cvrsta i sjajna
  • 1/3 umucenih belanaca dodati cokoladnoj smesi pa pazljivo promesati spatulom, a zatim dodati i preostali deo.
  • Sipati u okrugli pleh precnika 22cm koji ste premazali puterom i oblozili papirom za pecenje
  • Peci na 180°C oko 20-30 minuta
  • Ostaviti da se kolac potpuno ohladi, a zatim sluziti uz dodatak engleske kreme i sl.

IMG_0626

Kukuruzni krekeri sa semenkama

Nemam obicaj da pripremam krekere, ali ovi su zaista nesto posebno. Zdravi su, brzo se pripremaju i nije vam potrebno puno sastojaka. Jos jedan recept koji me je potpuno osvojio i koji ce se sigurno ponovo pripremati u narednim danima :)))

IMG_0628

Potrebno:

-130 gr kukuruznog brasna za palentu
-30 gr laneneih semenki
-35 gr susama
-50 gr semenki suncokreta
-50 ml maslinovog ulja
-250 ml prokljucale vode
-1/3 kasicice soli (ili morske soli)

Priprema:

  • U posudu sipati sve suve sastojke
  • Dodati maslinovo ulje i promesati
  • Dodati prokljucalu vodu i dobro izmesati.
  • Ostaviti sa strane da se malo prohladi, posto ce smesa biti tecna u pocetku, ali ce se stegnuti nakon par minuta
  • Podeliti na 2 dela
  • Prvi deo rastanjiti oklagijom izmedju  2 papira za pecenje.
  • Testo rastanjiti sto tanje (debljine 1-2 mm), a zatim pazljivo preneti na veci pleh
  • Skinuti gornji papir, pa postupak ponoviti sa drugom polovinom testa
  • Peci na 150°C oko 40-45 minuta
  • Ako pecete sa ukljucenim ventilatorom vreme pecenja je izmedju 25 i 30 minuta

IMG_0632

Mafini sa borovnicama i cokoladom

Ove mafine odavno zelim da ih isprobam, tako da ovog puta nisam mogla da ih izbegnem. Nacin pripreme je mozda malo drugaciji, smanjila sam kolicinu secera, jedan deo brasna sam zamenila integralnim brasnom, a borovnice sam zamenila raznim crvenim vocem, posto mi se jedino to nalazilo u zamrzivacu (mada sam bila ubedjena da imam jednu kesu zamrznutih borovnica :))) No, dobro i crveno voce je odlicno odradilo svoj posao i naravno mafini su za svaku preporuku.

20160522_154132

Potrebno:

-110 gr putera
-2 jaja
-125 gr smedjeg secera
-90 ml mleka
-1 kasicica arome od vanile
-100 gr integralnog brasna
-75 gr obicnog psenicnog brasna
-1/2 kesice praska za pecivo
-1/4 kasicice soli
-200 gr zamrznutog crvenog voca (borovnice, maline, ribizle…)
-100 gr tamne cokolade

Priprema:           

  • Puter otopiti na tihoj vatri ili u mikrotalasnoj
  • Jaja umutiti sa secerom, aromom vanile i mlekom.
  • U drugoj posudi pomesati obe vrste brasna, prasak za pecivo i so
  • Suve sastojke dodati tacnoj smesi, a zatim dodati puter
  • Dodati sitno iseckanu cokoladu i crveno voce pa pazljivo promasati spatulom
  • Sipati u korpice za mafine i peci na 190°C oko 25 minuta

20160522_154039

2 réflexions sur “U gostima kod Milice – Na tanjiru

  1. Ovo je me baš baš iznenadilo! 🙂 Znam da si rekla da ćeš možda još nešto objaviti, ali baš ovoliko i ovako dobro, to je pravo iznenađenje! 🙂
    Hvaaaaala ti mnogo na tolikom trudu i volji da sve to stigneš da isprobaš fotkaš i ispišeš! Sve ti je predivno ispalo, ali već sam ti rekla, ovaj čokoladni ne smijem gledati jer svaki put mi krene voda na usta! Uopšte ne znam šta si uradila drugačije, ali sam oduševljena – da li taj lješnik preko ili nešto drugo, ali izgleda njami i mnogo bolje nego moj! 🙂
    Puno ❤ ❤ ❤ ti šaljem! :*

    J'aime

    1. Draga moja, uvek se radujem novom receptu na tvom blogu, jer je sve tako izvrsno da covek jednostavno pozeli zdravije da se hrani i isproba bas sve sto nam predlozis 🙂 Sto se cokoladnog kolaca tice, razliku koju sam napravila je ta da sam zumanca mutila mikserom, a ne rucnom muckalicom. Nekako mi je bilo lakse da taj deo posla odradi mikser 🙂 Sve ostalo je isto.
      Pozdrav draga i kao sto rece Maja, pisi nam cesce 🙂 ❤ ❤ ❤

      J'aime

Laisser un commentaire

